Planieristu saiets 2016. Atskats

19. novembrī tika noorganizēta Latvijas planieristu tikšanās “Planieristu saiets 2016”. Varbūt skan ļoti braši, bet galvenais mērķis bija satikties pēc iespējas lielākā skaitā, ar iespēju aprunāties, un līdzīgi kā forumā, pie apaļa(šoreiz četrstūra) galda iziet cauri tēmām, kas varētu būt saistošas tiem, kas interesējas par Latvijas planierisma attīstību nākotnē.

Liels prieks, ka  “AIRTRAINING GROUP” telpās, Spilves lidostā sanācām 20 cilvēki. Ieradās arī planierists un lidmašīnu pilots no Lietuvas – Algirdas Šimoliūnas. Viņš pastāstīja par to kā dzīvo un attīstās planierisms viņa galā – Viļņā un Kauņā. Informēja arī par savu Flightshare lapu – www.laikaski.lt. Uzdevām viņam arī dažādus jautājumus lai kliedētu parliecību, ka planierisms Lietuvā “dzīvo pa taukiem”, kā arī uzzinatu par dažām niansēm.

Dalībnieku lokalizācijas statistika ir šāda:

  • Rīga –  8
  • Viļņa – 1
  • Valmiera – 1
  • Cēsis – 2
  • Daugavpils – 2
  • Liepāja – 2
  • Kuldīga – 4

Vairāk kā puse klātesošo ir pieredzējuši un ļoti pieredzējuši planieristi. Prieks, ka bija ieradušies arī tādi, kuriem ir interese par planierisma iespējām.

Visi kopā centāmies izdibināt priekšstatu par esošo situāciju, problēmām. Pasākuma lietderību vairoja tas, ka varējām dalīties ar kontaktiem un uzzināt par esošam aktivitātēm par labu planierisma renesansei. Ļoti jācer, ka visiem radās pilnīga skaidrība par to, ka planierismu nevar pacelt bez 2 svarīgākajām lietām – t.i. cilvēkiem un finanšu resursiem. Tehnika, darbošanās prasa daudz laika un ieguldījumu.

Un protams, ka tā ir pārsvarā visur. Un visur tiek meklēti veidi ka nosprausto planierisma mērķi panākt. Cilvēki apvienojas, uztur ciešus kontaktus, kopējam fondam krāj līdzekļus, piesaista atbalstītājus un arī klientus – tādus, kurus mācīt pilotēt planieri, vizināt grupās, utt. Tā pasaulē dzīvo planieru klubi.

Labāka situācija, protams, ir klubiem, kas bāzēti lielās organizācijās. Ir klubi treniņ-centru, lidostu, aviopārvadātāju, universitāšu, uzņēmumu paspārnē, kas pamatā nodrošina izdevumus kluba tehnikai un izdevumiem. Protams, tas būtu liels impulss, ja līdzīgs atbalsts būtu iespējams arī no Latvijas organizācijām, jo ņemot vērā Latvijas “vidusslāni” un lielo konkurenci aktīvās atpūtas un sporta iespēju piedāvājuma ziņā, planierisma attīstībai uz privātiem pleciem izredzes ir visai niecīgas.

Tika pacelta arī diskusija par nepieciešamību pēc federācijas, kā apvienojošā institūta, ka arī organizācijas, kurai ir atbilstošs mandāts sadarbības un attiecību dibināšanai ar potenciāliem partneriem, atbalstītājiem un organizācijām ārzemēs. Tik pat federācija, kā aviācijas sporta pārstāve var sniegt papildus balsis mazās aviācijas interešu aizstāvībai.

Nospriedām arī to, ka sabiedrība ir vismaz jāinformē par planierismu kā tādu, par šobrīd esošām iespējām gan šeit, gan arī tuvākajās ārzemēs, tam izmantojot globālo tīmekli un sociālos tīklus.

Pieskārāmies vēl dažādiem sīkākiem šķēršļiem, kuri pamatā ir sekundāri. Jebkurā gadījumā, lielāka daļa palika gandarīti par iespēju sanākt, sapazīties un apmainīties ar sadarbības iespējām. Tika izteikta interese šo tradīciju turpināt.

Kārtējais lielais paldies visiem dalībniekiem, arī  “AIRTRAINING GROUP” un personīgi Dmitrijam Kušiņčevam par viesmīlību. Sekojiet līdzi aktualitātēm, un sanākam nākamreiz vēl kuplākā skaitā!

Tev varētu patikt arī Vairāk no autora

1 komentārs

Sniegt atbildi

Tavs e-pasts netiks publicēts.

Lūdzu, komentē atbildīgi!

Pāriet uz rīkjoslu